Arrabbiata με tofu

Arrabbiata με tofu - Tasty-Day.gr - QR Code Friendly
Δυσκολία: Εύκολο
Χρόνος: 20 λεπτά
Κόστος: Φθηνό
Τύπος: Καθημερινό

Η διάσημη "θυμωμένη" μακαρονάδα της Ιταλίας σε μία ενισχυμένη παραλλαγή, κατάλληλη για χορτοφάγους. 

Την κλασσική συνταγή την έχω συναντήσει με πάρα πολλές παραλλαγές, από την πιο απλή εκδοχή της με σάλτσα τομάτας-βασιλικού-σκόρδου μέχρι και τις πιο ιδιαίτερες με κιμά ή/και με κρέμα γάλακτος. Κοινό τους χαρακτηριστικό είναι το καυτερό. Είτε είναι με καγιέν, ή τσίλι, ή μπούκοβο ή καυτερές πιπεριές, το μυστικό είναι να την κάνεις λίγο παραπάνω καυτερή από όσο αντέχεις!

Σήμερα δοκίμασα αυτή την πικάντικη σάλτσα με σελινο(=μοιάζει πολύ με τις πέννες) από αλεύρι Ζέας ολικής, τα οποία βράζω al dente (περίπου 7-8 λεπτά) και τα σουρώνω για να μην μαλακώσουν παραπάνω. Η σάλτσα θα είναι σαν την παραλλαγή με κιμά και κρέμα γάλακτος αλλά εδώ χρησιμοποίησα tofu (φυσική γεύση) και κρέμα αμυγδάλου. Έτσι ενισχύω μια απλή μακαρονάδα με πρωτεϊνες, προβιοτικά, ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο. 

Τα υλικά για τη σάλτσα είναι τα εξής: 1 πράσο, 1 κρεμμύδι, 2 σκελίδες σκόρδο, 2 καρότα, 1 ματσάκι μαϊντανός, 200 γρ tofu, 250 ml χυμός τομάτας, 200 ml κρέμα αμυγδάλου, 1 κουταλάκι πιπέρι καγιέν (ή άλλο καυτερό καρύκευμα, όσο αντέχουμε). Ζεσταίνω το λάδι και ρίχνω μέσα τα σκόρδα και 1 κλωνάρι ρίγανη.

Μόλις ροδίσουν τα αφαιρώ και προσθέτω όλα τα λαχανικά ψιλοκομμένα, μετά από λίγο προσθέτω και το tofu, επίσης ψιλοκομμένο ή ακόμα και αλεσμένο σαν κιμά. Όταν σοταριστούν βάζω τον χυμό τομάτας, αλάτι, λίγη ζάχαρη (καρύδας κατά προτίμηση), το καγιέν, τον μαϊντανό και λίγο νεράκι αν χρειαστεί (ανάλογα πόσο αραιός είναι ο τοματοχυμός). Μόλις δέσει η σάλτσα προσθέτω την κρέμα αμυγδάλου και σε 2-3 λεπτά είναι έτοιμη. Προσθέτω μέσα τα ζυμαρικά, κατεβάζω από τη φωτιά και ανακατεύω καλά. Φροντίζω να σερβίρω με νιφάδες διατροφικής μαγιάς αντί για τριμμένο τυρί και αν έχω λίγο μαύρο σουσάμι. Όπως κάθε φορά προτείνω να συνοδεύουμε με πράσινη σαλάτα με λίγο λεμόνι. Εδώ ίσως να χρειάζεται κι ένα μπουκάλι νερό δίπλα σας!

Εκτέλεση

Η διάσημη "θυμωμένη" μακαρονάδα της Ιταλίας σε μία ενισχυμένη παραλλαγή, κατάλληλη για χορτοφάγους. 

Την κλασσική συνταγή την έχω συναντήσει με πάρα πολλές παραλλαγές, από την πιο απλή εκδοχή της με σάλτσα τομάτας-βασιλικού-σκόρδου μέχρι και τις πιο ιδιαίτερες με κιμά ή/και με κρέμα γάλακτος. Κοινό τους χαρακτηριστικό είναι το καυτερό. Είτε είναι με καγιέν, ή τσίλι, ή μπούκοβο ή καυτερές πιπεριές, το μυστικό είναι να την κάνεις λίγο παραπάνω καυτερή από όσο αντέχεις!

Σήμερα δοκίμασα αυτή την πικάντικη σάλτσα με σελινο(=μοιάζει πολύ με τις πέννες) από αλεύρι Ζέας ολικής, τα οποία βράζω al dente (περίπου 7-8 λεπτά) και τα σουρώνω για να μην μαλακώσουν παραπάνω. Η σάλτσα θα είναι σαν την παραλλαγή με κιμά και κρέμα γάλακτος αλλά εδώ χρησιμοποίησα tofu (φυσική γεύση) και κρέμα αμυγδάλου. Έτσι ενισχύω μια απλή μακαρονάδα με πρωτεϊνες, προβιοτικά, ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο. 

Τα υλικά για τη σάλτσα είναι τα εξής: 1 πράσο, 1 κρεμμύδι, 2 σκελίδες σκόρδο, 2 καρότα, 1 ματσάκι μαϊντανός, 200 γρ tofu, 250 ml χυμός τομάτας, 200 ml κρέμα αμυγδάλου, 1 κουταλάκι πιπέρι καγιέν (ή άλλο καυτερό καρύκευμα, όσο αντέχουμε). Ζεσταίνω το λάδι και ρίχνω μέσα τα σκόρδα και 1 κλωνάρι ρίγανη.

Μόλις ροδίσουν τα αφαιρώ και προσθέτω όλα τα λαχανικά ψιλοκομμένα, μετά από λίγο προσθέτω και το tofu, επίσης ψιλοκομμένο ή ακόμα και αλεσμένο σαν κιμά. Όταν σοταριστούν βάζω τον χυμό τομάτας, αλάτι, λίγη ζάχαρη (καρύδας κατά προτίμηση), το καγιέν, τον μαϊντανό και λίγο νεράκι αν χρειαστεί (ανάλογα πόσο αραιός είναι ο τοματοχυμός). Μόλις δέσει η σάλτσα προσθέτω την κρέμα αμυγδάλου και σε 2-3 λεπτά είναι έτοιμη. Προσθέτω μέσα τα ζυμαρικά, κατεβάζω από τη φωτιά και ανακατεύω καλά. Φροντίζω να σερβίρω με νιφάδες διατροφικής μαγιάς αντί για τριμμένο τυρί και αν έχω λίγο μαύρο σουσάμι. Όπως κάθε φορά προτείνω να συνοδεύουμε με πράσινη σαλάτα με λίγο λεμόνι. Εδώ ίσως να χρειάζεται κι ένα μπουκάλι νερό δίπλα σας!

Για τη συνταγή

 

Arrabbiata με tofu - Tasty-Day.gr - QR Code Friendly