Κυδώνια: ένας σύμμαχος υγείας για το χεμώνα

Κυδώνια: ένας σύμμαχος υγείας για το χεμώνα - Tasty-Day.gr - QR Code Friendly
Δυσκολία: Εύκολο
Χρόνος: λεπτά
Κόστος: Φθηνό
Τύπος: Καθημερινό
Για τη συνταγή

Τα κυδώνια έχουν πολλές βιταμίνες (C και σύμπλεγμα Β), κάλιο και άλλα χρήσιμα στοιχεία που ενισχύουν τον οργανισμό απέναντι στις ιώσεις. Επιπλέον βοηθούν σε πολλές παθήσεις του στομάχου και του εντέρου, στο διαβήτη τύπου 2, στη μείωση της χοληστερίνης και είναι πολύ πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Δεν χρειάζεται να τα τρώμε μόνο σαν γλυκό, μαγειρεύονται τέλεια και δίνουν μια γλυκόξινη γεύση στα φαγητά. Αλλά και ωμά, οπότε δεν χάνουν και μέρος των θρεπτικών στοιχείων.

Στα αρχαία κείμενα όπου υπήρχαν αναφορές στα "μήλα" εννοούσαν τα κυδώνια, αφού τα μήλα ήρθαν αργότερα στη χώρα μας. Λέγεται ότι το χρυσό μήλο που έδωσε η Αφροδίτη στον Πάρη ήταν ένα κυδώνι. Και ότι συμβολίζει την ομορφιά και την υγεία.

Σας προτείνω ένα απλό φαγητό που έκανα χτες και θα σας ενθουσιάσει με την ιδιαίτερη γεύση του. Συνδυάζεται τέλεια με Καστανό ρύζι μπασμάτι ή βρασμένο φαγόπυρο.

Υλικά

  • 4 μεγάλα κυδώνια
  • 1 πράσο
  • 1 κρεμμύδι
  • 2 καρότα
  • φυσικός χυμός τομάτας
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • κουρκουμάς
  • τζίντζερ φρέσκο
  • ξύλο κανέλας κεϋλάνης
  • ζωμός λαχανικών
  • λάδι
  • μηλόξυδο
  • καστανή ζάχαρη

Εκτέλεση

Πλένω και κόβω τα κυδώνια σε 6-8 φέτες και αφαιρώ τα κουκούτσια, ακριβώς όπως κάνω τα μήλα. Ψιλοκόβω κρεμμύδια και πράσα και τα γλασάρω με το λάδι, προσθέτω 1 κουταλάκι καστανή ζάχαρη και σβήνω με μηλόξυδο (μπορείς και με κόκκινο κρασί). Μόλις εξατμιστεί προσθέτω την τομάτα και τα μπαχαρικά. Στρώνω τα κυδώνια και συμπληρώνω με ζεστό νερό να σκεπαστούν. Χαμηλώνω τη φωτιά και βράζω μέχρι να μαλακώσουν (τρυπάω με το πιρούνι). Ανακατεύω κουνώντας την κατσαρόλα μόνο, αλλιώς θα διαλυθούν. Καλή όρεξη!

 

Κυδώνια: ένας σύμμαχος υγείας για το χεμώνα - Tasty-Day.gr - QR Code Friendly