Λώρη Κέζα: Από τη δημοσιογραφία, στο εμπόριο τροφίμων!

Λώρη Κέζα: Από τη δημοσιογραφία, στο εμπόριο τροφίμων! - Tasty-Day.gr - QR Code Friendly
Τόλμησε να κλείσει έναν ζηλευτό από πολλούς κύκλο ζωής, με σημαντική αναγνώριση και μεγάλη αποδοχή και ν αλλάξει όχι μόνο επάγγελμα, αλλά και χώρα διαμονής. Η Λώρη Κέζα, γνωστή στο ευρύ κοινό από την ιδιαίτερη στήλη της στο «Βήμα», εδώ και μερικούς μήνες, έχει εγκατασταθεί στο μακρινό Μόντρεαλ του Καναδά. Κι όπως παρατηρεί και το www.greekpost.ca, που φιλοξενεί συνέντευξή της, η τοπική παροικία αγωνιά να τη γνωρίσει από κοντά.

Η Λώρη Κέζα, μιλά στο greekpost.ca για την νέα ρότα της που αυτή την φορά έχει επιχειρηματικό πρόσημο και συνδέεται με τον εμπλουτισμό της εδώ αγοράς με παραδοσιακά προϊόντα της ελληνικής γης.

«Δεν κρύβει τα λόγια της. Ποτέ δεν το έκανε. Ο δυναμισμός που την διακρίνει έχει βρει νέα πεδία στον Καναδά. Η Λώρη Κέζα γυρίζει στα θρανία. Αλλά δεν θα μάθει μόνο, θα διδάξει κιόλας. Το greekpost.ca την ευχαριστεί γι' αυτήν την συνέντευξη:

Από την Ελλάδα στον Καναδά και από δημοσιογραφία στο εμπόριο τροφίμων. Τι σας οδήγησε σε αυτή την τεράστια μεταστροφή στη ζωή σας;

Έκλεισε ένας δημιουργικός και ευχάριστος κύκλος 25 ετών σε επάγγελμα που μου άρεσε πολύ, στη χώρα όπου μεγάλωσα. Επιστρέφοντας στη γενέτειρά μου ήθελα κάτι καινούργιο. Η δημοσιογραφία με το εμπόριο έχουν κοινά χαρακτηριστικά, τη συνεχή επαφή με διαφορετικά άτομα, την εγρήγορση, τη διαπραγμάτευση. Αναζητούσα τι ήθελε ένα αναγνωστικό κοινό, τώρα ψάχνω τι θέλει ο καταναλωτής.

Γιατί επιλέξατε τα τρόφιμα ως πεδίο;

Υπάρχει τεράστια ανάγκη για νόστιμα και υγιεινά προϊόντα και οι Καναδοί είναι πολύ ανοιχτοί σε νέες γεύσεις. Στην Ελλάδα δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσο τυχεροί είμαστε στη διατροφή μας. Η ποικιλία και η ποιότητα είναι μια καθημερινότητα στο τραπέζι μας. Οι πρώτες ύλες είναι αξιοζήλευτες και καταγράφεται μεγάλη ανάπτυξη σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που θα μπορούσαν να κάνουν θαύματα σε μια μεγάλη αγορά. Ανοίγω μια πόρτα στους παραγωγούς που θέλουν να επεκταθούν σε νέες αγορές.

Πόσο κρίσιμη ήταν η ιστορική στιγμή; Νομίζω ότι δεν είναι τυχαίο ότι δραστηριοποιείστε λίγο πριν την εφαρμογή της CETA, της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ Καναδά και Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Έχετε δίκιο, αυτό ήταν κρίσιμο για την απόφασή μου. Από τις 21 Σεπτεμβρίου καταργούνται οι δασμοί στο εμπόριο μεταξύ Καναδά και χωρών της Ευρώπης. Αυτό ρίχνει τις τιμές κατά 20% και μπορεί να λειτουργήσει σε όφελος και του πελάτη και του παραγωγού. Ο πελάτης θα πληρώνει πολύ πιο φτηνά και ο έλληνας παραγωγός μπορεί να αυξήσει το όγκο των πωλήσεων.

Ποια είναι τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε;

Μιλώντας με πωλητές σε καταστήματα έμαθα ότι συχνά εξαφανίζονται είδη για ορισμένο χρόνο. Δεν αναφέρομαι σε μεγάλες ετικέτες και προϊόντα που εισάγονται από μεγάλους αντιπροσώπους και έχουν συνέπεια επί δεκαετίες αλλά σε λιγότερο γνωστές επωνυμίες που δεν κατάφεραν να καθιερωθούν λόγω της ασυνέπειας παρά την πολύ καλή ποιότητα. Είναι καλύτερο να κάνει κάποιος μικρά αλλά σταθερά βήματα παρά να λειτουργεί μαξιμαλιστικά, πιέζοντας για μεγάλες παραγγελίες που στοιβάζονται σε αποθήκες.

Πώς μπορεί ένας πρώην δημοσιογράφος να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που προκύπτουν σε έναν άγνωστο κλάδο;

Με επιστροφή στα θρανία. Κάνω μαθήματα που αφορούν τη δημιουργία μιας νέας επιχείρησης και παρακολουθώ τα προσφερόμενα σεμινάρια που αφορούν τον κλάδο της εμπορίας τροφίμων. Η αλήθεια είναι ότι αυτά τα σεμινάρια αφορούν περισσότερο τις εξαγωγές αλλά παρέχεται συμπυκνωμένη η απαραίτητη γνώση, ειδικά τώρα που αλλάζει το εμπορικό περιβάλλον λόγω της CETA. Γενικά υπάρχει υποστηρικτικό κρατικό πλαίσιο σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία αφορά την επιχειρηματικότητα.

Με ποια είδη θα ξεκινήσετε τη δραστηριότητά σας;

Υπάρχει ζήτηση για λάδι, ελιές και μέλι. Καταγράφεται επίσης ενδιαφέρον για τα γλυκά του κουταλιού, τα παστέλια, τα λουκούμια, για τα βότανα, και γενικότερα για είδη χωρίς γλουτένη. Μιλάμε πάντα για τυποποιημένα και πιστοποιημένα προϊόντα. Για αρχή θα αποφύγω τα είδη ψυγείου.

Πώς μπορείτε να στηρίξετε μια μεγάλη γκάμα προϊόντων που είναι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους;

Θα κυκλοφορούν όλα με την κοινή επωνυμία TROΦIMA. Αυτό είναι μονόδρομος καθώς είναι αδύνατον να στηρίξω 20 διαφορετικές ετικέτες σε μια αγορά όπου διατίθενται χιλιάδες διαφορετικές μάρκες. Τα μηνύματα ως τώρα είναι πολύ θετικά και τα ελληνικά διατροφικά είδη περισσότερο από καλοδεχούμενα».
Πηγή: www.greekpost.ca/eidisi/omogeneia/4285/montreal-e-lore-keza-chtizei-trophima-greek-goods-kai-anoigei-neoys-dromoys
Λώρη Κέζα: Από τη δημοσιογραφία, στο εμπόριο τροφίμων! - Tasty-Day.gr - QR Code Friendly