Η πρόσληψη μαγνησίου συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιοπάθειας και διαβήτη

Η πρόσληψη μαγνησίου συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιοπάθειας και διαβήτη - Tasty-Day.gr - QR Code Friendly
Hudaa@flickr

Η πλούσια σε μαγνήσιο διατροφή μπορεί ενδεχομένως να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων προβλημάτων υγείας, όπως καρδιοπάθεια και διαβήτη, υποδεικνύει νέα έρευνα.

Ο ερευνητής Dr. Xuexian Fang, του Zhengzhou University στην Κίνα, ανέλυσε στοιχεία σχετικά με το μαγνήσιο στη διατροφή και τις χρόνιες νόσους, από 40 έρευνες που δημοσιεύτηκαν μεταξύ 1999 και 2016 και πραγματοποιήθηκαν σε περισσότερους από ένα εκατομμύριο ανθρώπους σε 9 χώρες. Σε σύγκριση με ανθρώπους που είχαν τα χαμηλότερα επίπεδα μαγνησίου στη διατροφή, όσοι είχαν τα υψηλότερα αντιμετώπιζαν 10% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιοπάθεια, 12% λιγότερες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο και 26% λιγότερες να εμφανίσουν διαβήτη.

Ο Fang σημείωσε ότι το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας. Συνδυαστικά, οι έρευνες στην ανάλυση περιέλαβαν 7.678 περιστατικά καρδιαγγειακής νόσου, 6.845 περιστατικά στεφανιαίας νόσου, 701 περιστατικά καρδιακής ανεπάρκειας, 4.755 περιστατικά εγκεφαλικού επεισοδίου, 26.299 περιστατικά διαβήτη τύπου 2 και 10.983 θανάτους. Όταν οι ερευνητές εξέτασαν την επίδραση της αύξησης του μαγνησίου κατά 100 mg την ημέρα, δεν διαπίστωσαν στατιστικά σημαντική επίδραση στο συνολικό κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου ή στεφανιαίας νόσου.

Ωστόσο, ανακάλυψαν ότι η αύξηση του μαγνησίου σε αυτή την ποσότητα συνδεόταν με 22% μείωση του κινδύνου καρδιακής ανεπάρκειας και 7% μείωση του κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο, αναφέρουν οι ερευνητές στο περιοδικό BMC Medicine. Η αύξηση της πρόσληψης του μαγνησίου συνδεόταν επίσης με 19% χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη και με 10% μείωση των πιθανοτήτων θνησιμότητας από όλα τα αίτια.

Η ανάλυση βασίστηκε σε έρευνες παρατήρησης και δεν μπορεί να αποδείξει ότι το μαγνήσιο άμεσα εμποδίζει νόσους. Οι έρευνες στην ανάλυση βασίζονταν στο να θυμούνται οι συμμετέχοντες με ακρίβεια τις τροφές που κατανάλωναν και ενδεχομένως δεν θυμόνταν σωστά την αληθινή ποσότητα μαγνησίου. Είναι επίσης αδύνατο να αποκλειστεί η πιθανότητα παράγοντες του τρόπου ζωής που επηρεάζουν και τις διατροφικές συνήθειες να επηρεάζουν και την ποσότητα πρόσληψης μαγνησίου των συμμετεχόντων και το πόσο μεγάλη τάση έχουν για χρόνιες νόσους.

Παρόλα αυτά, τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η αυξημένη κατανάλωση τροφών πλούσιων σε μαγνήσιο μπορεί ενδεχομένως να έχει οφέλη στην υγεία. Αν και δεν είναι σαφής ο τρόπος που το μαγνήσιο βελτιώνει την υγεία είναι πιθανό να μπορεί ενδεχομένως να περιορίζει τη φλεγμονή, που με τη σειρά της μπορεί πιθανόν να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης χρόνιων νόσων, δήλωσε ο ερευνητής.

Το μαγνήσιο περιέχεται σε υψηλά επίπεδα σε όλα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τους ξηρούς καρπούς και τα ψάρια.

Η πρόσληψη μαγνησίου συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιοπάθειας και διαβήτη - Tasty-Day.gr - QR Code Friendly